تعمیر ماشین ظرفشویی بوش Bosch

جهت دریافت خدمات نصب، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید فرم درخواست آنلاین را پر کنید یا با ما تماس بگیرید. در کمتر از 15 دقیقه اقدامات لازم جهت ارائه خدمات مورد نظرتان صورت خواهد گرفت. دکتر سرویسکار با استفاده از تعمیرکار حرفه ای، تعمیر ظرفشویی بوش و تعویض قطعات دستگاه را با قطعات اصل و فابریک و گارانتی 6 ماهه انجام می‌دهد.

ظرفشویی‌های بوش یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های موجود در بازارند. با این حال خرابی آنها می‌تواند مشکل آفرین هم باشد. مجموعه تخصصی دکتر سرویسکار سال‌هاست که خدمات نصب، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش Bosch را با کیفیتی مطلوبِ دارندگان این دستگاه ارائه می‌دهد.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در تهران با گارانتی 6 ماهه

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش Bosch

برند بوش کمپانی معتبری است و ماشین های ظرفشویی آن از عملکرد قابل اطمینانی برخوردارند. اما ممکن است برخی از مسائل باعث خرابی ماشین ظرفشویی بوش شود. در زیر، چند مشکل رایج در این ماشین ها را بیان خواهیم کرد. اگر با هر یک از مشکلات فوق روبرو شدید، با تیم پشتیبانی نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش دکتر سرویسکار تماس بگیرید. ما می توانیم به شما راهنمایی های لازم برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش را بدهیم یا در صورت نیاز تکنسین برای تعمیر ارسال نماییم.

تمیز نشدن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی بوش

مشکل تمیز نشدن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند به چندین عامل بستگی داشته باشد. در زیر، چند دلیل معمول این مشکل را بررسی خواهیم کرد:

  • چیدمان نادرست: چیدمان نادرست ظروف می‌تواند عامل اصلی عدم تمیز شدن آنها باشد. اطمینان حاصل کنید که ظروف را به درستی در سبد ماشین قرار داده و هیچ مانعی بین آنها وجود نداشته باشد. همچنین، غذایی بر روی ظروف باقی نمانده باشد.
  • فیلترهای آلوده: فیلترهای ماشین ظرفشویی برای جمع‌آوری ذرات کوچک و باقیمانده‌های غذایی استفاده می‌شوند. اگر فیلترها آلوده شده باشند، ممکن است ظروف به درستی شسته نشود. پیشنهاد می‌شود فیلترها را با دقت بررسی و به موقع تمیز کنید.
  • سیستم پمپ شستشو: سیستم پمپ شستشو نیز می‌تواند عاملی در عدم تمیز شدن ظروف باشد. اگر سیستم پمپ فعال نباشد یا خرابی داشته باشد، آب به درستی در دستگاه نمی چرخد و ظروف به خوبی تمیز نمی شوند.
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب: استفاده از مواد شوینده نامناسب نیز می‌تواند تمیز نشدن ظروف را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئن شوید که از مواد شوینده مناسب استفاده می‌کنید.

در صورت مواجهه با این مشکل، برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بهتر است با تیم پشتیبانی دکتر سرویس کار تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود

روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد برای عیب یابی تعمیر ظرفشویی بوش غرب تهران موارد زیر را بررسی کنید:

  • اگر دلیل روشن نشدن دستگاه ماهیت الکتریکی دارد، اشکال می تواند از پریز برق یا دوشاخه برق ظرفشویی باشد. از سالم بودن این دو و وجود جریان الکتریکی در آنها به وسیله فازمتر اطمینان حاصل کنید.
  • به علاوه جعبه تقسیم و فیوزها را نیز بررسی کنید که نپریده باشند.
  • ممکن است خرابی قفل درب یا میکروسوئیچ درب، سبب بسته نشدن آن و درنتیجه روشن نشدن دستگاه شده باشد.
  • در صورتی که درب و سیستم قفل آن سالمند، تایمر یا کنترل الکترونیکی ظرفشویی را بررسی کنید.

در صورت حل نشدن این مشکل، برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بهتر است با تیم پشتیبانی دکتر سرویس کار تماس بگیرید.

عیب یابی ظرفشویی بوش که از مواد شوینده استفاده نمیکند

در صورت بروز مشکل وارد نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی بوش و حل نشدن آب می توانید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • اگر از قرص ظرفشویی استفاده می نمایید، دقت کنید تا جاقرصی، جرم نگرفته باشد.
  • ممکن است در اثر تجمع رسوبات یا جرم گرفتن دیسپنسر، شوینده به درستی وارد ظرفشویی نشود.
  • مخزن مواد شوینده را چک کنید تا به درستی شوینده وارد دستگاه شود.
  • همچنین ممکن است چرخه شستشوی ظرفشویی متوقف شده و در نتیجه، شوینده به درستی درون دستگاه حل نشود.

در بروز این مشکل، برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بهتر است با تیم پشتیبانی دکتر سرویس کار تماس بگیرید.

بررسی مشکل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش

برای عیب یابی علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش، به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • پمپ تخلیه آب
  • المنت
  • ترموستات
  • فن یا دریچه هوا

ممکن است المنت گرمایی ماشین ظرفشویی مشکل پیدا کرده باشد. ترمینال های المنت گرمایی درزیر لگن شستشو قرار دارند که آن ها را چک کنید که سالم باشند. همچنین ترموستاتی در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است که محدودیت دما را کنترل میکند. گاهی مشکل از این ترموستات نیز نشئت می گیرد. گاهی نیز ممکن است مخزن آبکشی و یا کلاهک شوینده دچار مشکل شده باشند. ضمنا بررسی نمایید تا پمپ تخلیه به درستی عمل کند. در صورت نیاز به تعمیر ظرفشویی بوش شرق تهران با ما تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی بوش نشتی آب دارد

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی بوش که می تواند خسارات جدی به دستگاه وارد سازد، نشتی آب یا آبریزش از دستگاه است. در چنین مواقعی، اگر در طول سیکل شستشو یا پس از اتمام آن، با حجمی از آب بر روی زمین مواجه شدید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • از جمله دلایل وجود نشتی در ظرفشویی بوش، می‌توان به سالم نبودن واشر لاستیکی و بست درب اشاره کرد.
  • امکان دارد شیلنگ تخلیه آب ظرفشویی مسدود یا پاره شده باشد.
  • مواردی چون پمپ معیوب یا بست پمپی که شل شده و ترک دارد نیز می تواند عامل بروز آبریزش ظرفشویی شود.

ماشین ظرفشویی بوش بوی بدی می دهد

گاهی ممکن است بوی بدی که از داخل ماشین ظرفشویی تان احساس می کنید، شما را از شستسوی ظروف خود با ماشین ظرفشویی پشیمان کند.

  • یکی از دلایل بوی بد داخل ظرفشویی بوش، گرفته شدن فیلتر تخلیه توسط پسماندها و ذرات باقیمانده غذایی است.
  • گاهی این ذرات غذایی در سوراخ های بازوهای آبپاش قرا گرفته و علاوه بر مسدود شدن آنها، پس از مدتی موجب ایجاد بوی نامطبوع در داخل دستگاه می‌شوند.
  • با تمیز کردن ظرفشویی به صورت منظم می‌توانید به راحتی مانع ایجاد بوی بد در دستگاه شوید.

ماشین ظرفشویی بوش ظرف ها را تمیز نمی شوید

گاهی اوقات پیش می آید که پس از مدتی متوجه می شوید که ماشین ظرفشویی به خوبی ظرفها را نمی شوید! در این مواقع عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند به این طریق انجام شود:

  • ابتدا از تمیز بودن دستگاه خود مطمئن شوید.
  • هرگونه پسماند غذایی، چربی و ذرات باقی مانده از غذا در ماشین ظرفشویی، کناره ها و اطراف واشر لاستیکی درب، فیلتر تخلیه و نیز منافذ بازوهای اسپری را پاک کنید.
  • سپس بازوهای اسپری و آبپاش را بررسی کنید. ممکن است این بازوها معیوب بوده و قابلیت حرکت و چرخش نداشته باشند. همچنین ممکن است فشار آب آنها کم باشد.
  • دلیل دیگر مناسب نبودن ماده شوینده برای شستشوی ظروف است.

چرا دکمه های ظرفشویی بوش کار نمی کند؟

برای عیب یابی و بررسی علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی بوش خود می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • در صورتی که علامت CL بر روی نمایشگر ظرفشویی مشاهده می کنید، به معناس فعال بودن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوده و باید غیرفعال گردد.
  • ممکن است برد الکترونیکی دستگاه مشکل داشته باشد که باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود.
    در صورت خرابی تاچ پد و کنترل فرمان نیز باید آن ها را تعویض کنید.
  • ابتدا بهتر است یک بار دستگاه را ریست نموده و در صورت عدم رفع مشکل، از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

در صورت خرابی برد الکتریکی، پنل فرمان و تاچ پد لمسی دستگاه توصیه می شود برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش حتما از تعمیرکاران متخصص دکتر سرویسکار تماس حاصل نمایید.

عیب یابی ظرفشویی بوش که آب را تخلیه نمی کند

در صورتی که ظرفشویی بوش شما تخلیه نمی کند و آب در داخل دستگاه باقی مانده است، مشکل جدی پیش روی شماست که باید سریعا برای عیب یابی و تعمیر ظرفشویی بوش شمال تهران اقدام کنید. زیرا می تواند منجر به نشتی آب شود.

  • دلیل اصلی عدم تخلیه آب توسط ظرفشویی بوش، خرابی یا انسداد پمپ تخلیه است. ممکن است عاملی سبب مسدود شدن پروانه های پمپ شده باشد یا پمپ به طور کل خراب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد.
  • دلیل دیگر، گرفتگی فیلتر تخلیه، شیلنگ تخلیه آب یا فاضلاب خروجی آب دستگاه است.
  • شیلنگ تخلیه را بررسی کرده و از نبود پیچ و گرفتگی در آن مطمئن شوید.
  • گاهی اوقات این مشکل به دلایل دیگری چون شل بودن تسمه یا عدم ارسال فرمان تخلیه از برد الکترونیک دستگاه به پمپ تخلیه نشأت می‌گیرد.

در صورت خرابی بروز این مشکل توصیه می شود برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش حتما از تعمیرکاران متخصص دکتر سرویسکار تماس حاصل نمایید.

نمایندگی خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی در تهران با گارانتی 18 ماهه

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

خدمات پس از فروش ظرفشویی بوش

یکی از خدمات مرکز نصب و تعمیرات دکتر سرویسکار جهت اطمینان خاطر مشتریان، ارائه خدمات تعمیرات با گارانتی 180 روزه است. بدین صورت که در صورت بروز هر گونه خرابی یا نقص در محصول، تعمیرات لازم در این مدت تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد و قطعات معیوب نیز تعمیر یا تعویض خواهند شد. یعنی اگر تا 6 ماه دستگاه شما دچار همان مشکل شد، برای تعمیر ظرفشویی بوش تهران می‌توانید با کارشناسان دکتر سرویسکار تماس بگیرید تا تکنسین به منزل اعزام شود و هیچگونه هزینه اضافی بابت تعمیر ماشین ظرفشویی بوش از شما دریافت نخواهد شد.

پس از ثبت سفارش توسط شما، تکنسین‌های ما در اسرع وقت در محل شما حاضر می‌شوند و پس از عیب‌یابی، هزینه دقیق تعمیر را پیش از شروع کار به شما اعلام خواهند کرد. برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در منزل فقط کافی است از طریق «ثبت سفارش خدمات» یا تماس با 02155666465 درخواستتان را به اطلاع ما برسانید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

نصب ماشین ظرفشویی بوش

نصب درست، اصولی و استاندارد ماشین ظرفشویی بوش نه تنها برای عملکرد صحیح دستگاه الزامیست، بلکه از بروز مشکلات متداول آن نیز جلوگیری می‌نماید. برای نصب ماشین ظرفشویی بوش حتما از تکنسین‌های واجد شرایط کمک بگیرید. چرا که این کار به دانش و مهارت کافی جهت بررسی‌های اولیه نیاز دارد. اگر از همان ابتدا ایرادی در دستگاه شما رخ بدهد، می‌توانید به موقع اقدامات لازم را انجام بدهید. اما در صورتی که نصب دستگاه به درستی انجام نشود، ممکن است شما را متحمل صرف هزینه سنگین برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کند.

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی نصب ماشین ظرفشویی در تهران با گارانتی 18 ماهه

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

کد خطا یا ارورهای ماشین ظرفشویی بوش Bosch

ارور e01 به دلیل گرم نشدن آب مخزن به دمای مورد نیاز برای شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی برد
  • خرابی هیتر
  • خرابی سنسور دما

بر اساس لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور E02 کاملا مشابه ارور E01 است و به گرم نشدن آب داخل دستگاه جهت شستشوی ظروف اشاره دارد. در صورتی که به این ارور توجه نکنید، ظروف کثیف و چرب به خوبی تمیز نمی‌شوند و باید دوباره آنها را بشویید. خرابی برد، سنسور و هیتر گرمایشی ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا هستند.

این ارور تا حد زیادی شبیه دیگر ارورهای ظرفشویی بوش مثل ارور E01 و E02 است و به گرم نشدن آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی اشاره دارد. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که این کد خطا ممکن است به دلیل وجود مشکل در ورود آب به داخل دستگاه نیز بر روی نمایشگر ظاهر شود. به همین دلیل علاوه بر وضعیت برد، هیتر و سنسور دما موارد زیر را نیز باید بررسی کنید:

  • سالم بودن شلنگ ورودی
  • تمیز بودن فیلتر
  • سالم بودن سنسور سطح آب
  • سالم بودن شیر برقی

ارور E04 یکی از کد خطاهایی است که به ندرت بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود چرا که در اغلب اوقات، مشکل دستگاه با استفاده از ارورهایی چون E01، E02 و E05 به اطلاع کاربر می‌رسد. با این حال در لیست ارورهای ظرفشویی بوش ارور E04 نیز وجود دارد و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد و در برخی از اوقات پر نشدن مخزن دستگاه نیز باعث می‌شود تا کاربر این ارور را ببیند.

ارور E04 یکی از کد خطاهایی است که به ندرت بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود چرا که در اغلب اوقات، مشکل دستگاه با استفاده از ارورهایی چون E01، E02 و E05 به اطلاع کاربر می‌رسد. با این حال در لیست ارورهای ظرفشویی بوش ارور E04 نیز وجود دارد و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد و در برخی از اوقات پر نشدن مخزن دستگاه نیز باعث می‌شود تا کاربر این ارور را ببیند.

خرابی برد از مهم‌ترین دلایل بروز ارور E04 است اما ممکن است موارد زیر نیز باعث بروز این مشکل شوند:

  • خرابی سیستم گرمایشی
  • خرابی حسگر تنظیم فشار آب
  • خرابی شیر برقی
  • گرفتگی آب پاش‌ها
  • خرابی سنسور سطح آب
  • خرابی سنسور دما

ارور E05مشابه ارور E04 است و به وجود مشکل در گرم شدن آب و پر نشدن مخزن از آب به مقدار مورد نیاز اشاره دارد. خرابی برد، شیربرقی و برخی از سنسورهای ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

این ارور مربوط به درب ماشین ظرفشویی می‌شود و تا رفع نشدن این کد خطا، ادامه یافت فرآیند شستشوی ظروف غیرممکن است. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور e06 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز بودن درب ماشین ظرفشویی
  • خرابی میکروسوئیچ
  • چیدمان نادرست ظروف
  • خرابی برد
  • قطع بودن اتصالات داخلی

در صورتی که کد خطای e06 ظرفشویی بوش به دلیل باز بودن درب یا چیدمان غیراصولی ظروف در داخل دستگاه اتفاق افتاده باشد، برای رفع این ارور کافیست ظروف را به صورت استاندارد بچینید تا از بسته شدن درب جلوگیری نکنند و تمامی موانع میان درب و دستگاه حذف شود.

یکی از ارورهای ظرفشویی بوش، ارور E07 است که خیلی متداول نیست و احتمال کمی وجود دارد که آن را بر روی نمایشگر ببینید. این ارور به خرابی فن گرمایشی اشاره دارد و از آنجا که در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده وجود مشکل برای فن گرمایشی به حداقل رسیده و ظروف خیس و تمیز در عرض چند دقیقه خشک خواهند شد.

یکی دیگر از کد خطای ماشین ظرفشویی بوش که به نسبت دیگر ارورها کمتر دیده می‌شود، کد خطای E08 است. این ارور برای مواقعی طراحی شده که سطح آب کمتر از میزان مورد نیاز دستگاه برای شستشوی ظروف است. از جمله دلایلی که می‌تواند این مشکل را به وجود اورد می‌توان به موارد زیر شااره کرد:

  • خرابی برد
  • خرابی سنسور آب
  • خرابی شیر برقی
  • تجمع رسوب در مسیر ورودی آب

برای رفع این ارور احتمالا نیاز به تعویض قطعات خراب شده خواهید داشت با این حال در صورتی که تجمع رسوبات این مشکل را به وجود آورده باشند، جرم‌گیری کلی ماشین ظرفشویی مشکل را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

سرویس ماشین ظرفشویی بوش

سرویس هر یک از اقلام لوازم خانگی، مهم‌ترین اقدام برای مراقبت از آنها است. این عمل می‌تواند طول عمر دستگاه را افزایش داده و از بروز مشکلات اساسی پیشگیری نماید. رسیدگی و سرویس ماشین ظرفشویی بوش به شکل منظم تمامی عیب‌های دستگاه را آشکار می‌کند. بدین ترتیب امکان تعمیر آنها پیش از ایجاد عیب‌های جدی‌تر فراهم می‌گردد.

همچنین تکنسین یا تعمیرکار ظرفشویی با خدماتی مانند تعویض یا تمیز کردن فیلتر و… به کارکرد بهتر دستگاه کمک شایانی می‌کند. دکتر سرویسکار با استفاده از دانش، مهارت و تجربه متخصصیین خود، خدمات نصب، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش را به صورت حرفه‌ای و در سریعترین زمان ارائه می‌نماید.

سرویس ماشین ظرفشویی در تهران نمایندگی با گارانتی

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

مراحل ارائه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

ثبت درخواست توسط شما

درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت نمایید و یا با شماره  55666465-021 تماس بگیرید.

هماهنگی کارشناسان با شما

پس از تایید اطلاعات، کارشناسان در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

مراجعه کارشناس و اعلام هزینه

دستگاه شما توسط کارشناس بازدید و ایراد و هزینه خدمات به شما اعلام می گردد.

تست دستگاه و پایان سفارش

دستگاه به صورت کامل تست خواهد شد و صحیح سالم تحویل شما خواهد گردید.