برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

چرا بدنه ماشین ظرفشویی برق دارد؟

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در سیستم الکتریکی دستگاه باشد که ممکن است به دلیل اتصال نادرست سیم‌های داخلی، خرابی عایق‌بندی یا مشکل در ارت دستگاه رخ دهد. این وضعیت نه‌تنها به دستگاه آسیب می‌زند، بلکه می‌تواند خطرات جدی مانند برق‌گرفتگی برای کاربران ایجاد کند. در صورت مواجهه با چنین مشکلی، لازم است فوراً دستگاه را از برق بکشید و از یک تکنسین متخصص برای بررسی و رفع عیب کمک بگیرید تا از هرگونه حادثه و آسیب جلوگیری شود.

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل کاربردی است که در وقت و انرژی شما صرفه جویی می نماید. اما گاه ممکن است این دستگاه با مشکلاتی مواجه شده باشد. شاید برای شما نیز پیش آمده که با برق داشتن بدنه ظرفشویی مواجه شده باشید. در این مقاله قصد داریم دلیل اینکه چرا بدنه ماشین ظرفشویی برق دارد را بررسی کنیم و مشکل را شناسایی کنیم تا نیاز کمتری به تعمیرات ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

بررسی علل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

برق داشتن دستگاه های برقی می تواند خطرات بسیاری در پی داشته باشد. بنابراین باید به این امر مهم رسیدگی کرد. برق داشتن بدنه ظرفشویی علت های مختلفی دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اتصال سیم گراند: به این نکته توجه داشته باشید که حتما سیم گراند به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی بدنه متصل شده باشد. یکی از دلایل برق داشتن بدنه ظرفشویی، این است که سیم گراند به لوله آب اتصال یافته باشد.
  • اشکال در پریز برق: برخی اوقات علت برق داشتن بدنه ظرفشویی به این دلیل است که پریز برق خراب شده. در همین جهت می بایست از سلامت پریز برق اطمینان حاصل نمایید.
  • نشتی در ظرفشویی: گاهی ممکن است از ماشین ظرفشویی شما آب نشتی دهد و همین امر مسبب برق داشتن بدنه ظرفشویی باشد.
  • خراب بودن سیم کشی: نقص در سیستم سیم کشی نیز می تواند موجب برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی شود. بنابر این چنانچه سیستم سیم کشی مشکل دارد، باید عیب آن را بر طرف نمود.
  • اتصالی سیم پیچی داخلی: در برخی مواقع امکان این وجود دارد که قطعات الکترونیکی و یا سیم پیچی های داخلی ماشین ظرفشویی شما دچار اتصالی شده باشند. به همین دلیل برق داشتن بدنه ظرفشویی پدید می آید.
  • خرابی دوشاخه برق: چنانچه دو شاخه برق، زنگ زده و یا معیوب باشد ممکن است خطر برق گرفتگی را در پی داشته باشد. در نتیجه اگر با چنین موردی مواجه شدید آن را عوض کنید.
  • خرابی موتور ماشین ظرفشویی: گاها ممکن است موتور ماشین ظرفشویی شما خراب یا نیم سوز شده باشد. همین امر برق گرفتگی را به وجود می آورد. در صورت مشاهده این مورد از متخصصین در این زمینه استفاده نمایید تا آسیب نبینید.
  • مشکل در هیتر المنت ماشین ظرفشویی: جالب است بدانید که هیتر تولید کننده گرما است و اگر دچار مشکل گردد، موجب برق گرفتگی می شود. نقص یا از کار افتادن هیتر المنت ماشین ظرفشویی می تواند سبب ایجاد برق شود.
برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

مشکلات احتمالی در برق داشتن بدنه ظرفشویی

تعدادی از مشکلات دیگر نیز می تواند در برق داشتن بدنه ظرف شویی دخیل باشد. اکنون به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ماندن کف در ماشین ظرفشویی
  • آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی
  • عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی: اگر آب ماشین ظرفشویی شما به طور کامل تخلیه نگردد، خطر اتصالی در برق وجود خواهد داشت. در نتیجه از تخلیه تام و کامل آن اطمینان حاصل فرمایید.
  • خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار: خاموشی ناگهانی وسیله برقی شما که با آب سر و کار دارد نیز ممکن است اتصالی در برق و سیم کشی ها در پی داشته باشد.
  • اشکال در شیر برقی ماشین ظرفشویی: تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی می تواند از خطر برق گرفتگی و مشکلات متحمل جلوگیری نماید.

“برای تعمیر سریع و حرفه‌ای ماشین ظرفشویی خود، همین حالا با ما تماس بگیرید تا از خدمات تخصصی و ضمانت‌نامه‌های معتبر بهره‌مند شوید!”

نکات طلایی در جهت پیشگیری از برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

رعایت برخی نکات و مسائل از برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی جلوگیری می نماید. برخی از این نکته های ناب و طلایی شامل موارد زیر می شوند:

  • سعی کنید هر چند وقت یکبار ماشین ظرفشویی را تمیز نمایید تا گرد و غبار و خاک وارد آن نشود. نگهداری از ماشین ظرفشویی از مشکل اتصالی برق پیش گیری می نماید.
  • ماشین ظرفشویی را در مکان هایی که رطوبت دارد قرار ندهید.
  • دو شاخه آن را به یک محافظ سالم وصل نمایید تا جریان برق یکباره وارد ماشین ظرفشویی نشود.
    با تعمیر به موقع ماشین ظرفشویی و بررسی قطعات آن قادر خواهید بود از مشکل برق داشتن ظرف شویی رهایی یابید. بنابراین تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. گاهی عدم آگاهی کامل و دقیق می تواند به شما آسیب وارد نماید. پس بهتر است کار را به کاردان بسپارید!
چرا-بدنه-ماشین-ظرفشویی-برق-دارد؟ تعمیران ظرفشویی در تهران ارزان
تعمیر ساید بای ساید در تهران

تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

جهت دریافت خدمات سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران، می‌توانید به‌سادگی فرم درخواست آنلاین را پر کنید یا با ما تماس بگیرید. در کمتر از 15 دقیقه، هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مورد نیاز شما انجام می‌شود.

ماشین ظرفشویی در صورت بروز خرابی می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. در مرکز نصب و تعمیرات دکتر سرویس کار، با تکیه بر تجربه و تخصص تیم کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای، خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی از تمامی برندها را با قطعات اصلی و معتبر، گارانتی 6 ماهه، و با استفاده از تجهیزات پیشرفته به شما ارائه می‌دهیم.

نصب ماشین ظرفشویی

نصب درست، اصولی و استاندارد ماشین ظرفشویی نه تنها برای عملکرد صحیح دستگاه الزامیست، بلکه از بروز مشکلات متداول آن نیز جلوگیری می‌نماید. برای نصب ماشین ظرفشویی حتما از تکنسین‌های واجد شرایط کمک بگیرید. چرا که این کار به دانش و مهارت کافی جهت بررسی‌های اولیه نیاز دارد. اگر از همان ابتدا ایرادی در دستگاه شما رخ بدهد، می‌توانید به موقع اقدامات لازم را انجام بدهید. اما در صورتی که نصب ماشین ظرفشویی به درستی انجام نشود، ممکن است شما را متحمل صرف هزینه سنگین برای تعمیر ماشین ظرفشویی کند.

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی نصب ماشین ظرفشویی در تهران با گارانتی 18 ماهه

خدماتی که ارائه می‌دهیم

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

تعمیرات عمومی و پیشرفته

رفع انواع مشکلات احتمالی ماشین ظرفشویی مانند عدم روشن شدن، ناتوانی در آبگیری، و خطاهای الکتریکی با استفاده از قطعات اصلی و فابریک، به‌طور کامل و دائمی

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

نصب و راه‌اندازی

تیم ما با دانش و تجربه کافی در نصب ماشین ظرفشویی‌های مختلف، به اطمینان از نصب صحیح و استاندارد دستگاه شما می‌پردازد تا از عملکرد بهینه آن لذت ببرید

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

سرویس منظم و نگهداری

ارائه خدمات سرویس منظم به ماشین ظرفشویی شما به منظور افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد دستگاه، از دیگر خدمات ارائه شده توسط ما است

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

تعویض قطعات و تجهیزات

با بهره‌گیری از قطعات اصلی و با کیفیت و تجهیزات حرفه‌ای، به تعویض قطعات دستگاه شما می‌پردازیم تا از دوام و عملکرد بهتر آن اطمینان حاصل کنیم